TOY to Share, Play to Care je nadaljevanje pobude TOY for Inclusion, kar pomeni, da bomo lahko uspešno delo v naših knjižnicah igrač nadaljevali tudi v prihodnje in obenem načrtovali ter vzpostavili še eno v novem okolju. Koncept povezovanja skupnosti in uspešen boj proti socialni segregaciji, ki smo ga zasnovali v projektu TOY for Inclusion, želimo predstaviti širšemu občinstvu kot tudi oblikovalcem in odločevalcem lokalnih, nacionalnih ter mednarodnih politik.
V Sloveniji smo knjižnici igrač vzpostavili v Murski Soboti in Grosuplju. V obeh občinah sta gonilni sili lokalna akcijska tima, v katerega so vključeni predstavniki različnih institucij iz okolja, ki se pri svojem delu srečujejo z družinami.
Cilj projekta je boj proti segreaciji otrok in družin iz ranljivih skupin ter doseganje socialne kohezije na lokalni ravni. S pobudo želimo pripomoči k izboljšanju prehoda otrok iz težje dosegljivih družin v vrtec oz. osnovno šolo ter prispevati k boljši izkušnji njihovega izobraževanja in posledično boljših učnih rezultatov. Naš cilj je tudi povezovanje različnih storitev, ki delujejo na področju vzgoje in izobraževanja v zgodnjem otroštvu, s čimer stremimo k dolgoročnosti implementiranih dejavnosti.
V projektu smo razvili kar nekaj gradiv:
TOY for Inclusion: Pogosta vprašanja in odgovori (eng)
Vzpostavitev knjižnice igrač: ocena stroškov (eng)
Priročnik delujočih praks (eng)
Orodje za pomoč pri vzpostavitvi knjižnice igrač (eng)
Vrednotenje učinkov/(Impact Evaluation final report)
Projekt je kot primer dobre prakse predstavljen v Orodju o kakovostni inkluzivni praksi v zgodnjem otroštvu, ki je marca 2021 izšel pod okriljem EU.
In nekaj predstavitvenih posnetkov:
TOY for Inclusion – Play Hubs Explained
Playing as the gateway to school and inclusion
Obdobje trajanja projekta:
31. 1. 2019 - 31. 1. 2021
Sodelujoče institucije:
- International Child Development Inititatives - ICDI (Nizozemska) kot vodilni partner;
- ISSA (Nizozemska);
- Open Academy Step by Step - OASbS (Hrvaška);
- Centre for Education Initiatives (Litva);
- Wide open school - WOS (Slovaška),
- Partners Hugary - PHF (Madžarska);
- Associazione 21. Iuglio (Italija);
- Dublin City University - DCU (Irska);
- Akromfed (Turčija);
- Pedagoški inštitut - Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom (Slovenija).
Vodja projekta na PI:
Mateja Mlinar
Vir oziroma financer:
Projekt je sofinanciran s strani Evropske unije v sklopu programa Erasmus+ (KA3) in s strani Open Society Foundation.
Spletna stran projekta:
Na tej povezavi dostopate do uradne strani projekta: TOY for Inclusion, 2. del