Refleksija je ena izmed ključnih kompetenc vzgojiteljev, saj jim omogoča reflektirati lastno pedagoško prakso in preko refleksije vnašati spremembe v le-to. Refleksijo strokovnih delavcev lahko podpremo preko sodelovalnih, smiselnih in motivirajočih metod. Tovrstne metode spodbujajo aktivno vključevanje strokovnih delavcev v nenehno učenje, spodbujajo sistematično in pozitivno podporo profesionalnemu razvoju. Reflektivne metode tudi krepijo sodelovanje, pripadnost in spoštovanje med strokovnimi delavci v vrtcu. Ker je profesionalni razvoj v Sloveniji dolžnost in pravica vsakega zaposlenega v vzgoji in izobraževanju, želimo s tem projektom doprinesti k profesionalnemu razvoju strokovnih delavcem in spodbujati pomen refleksije v pedagoškem delu.
S pomočjo strokovnih delavcev v izbranih vrtcih bomo skupaj raziskovali sodelovalne reflektivne metode, katere bomo tudi vnašali v njihovo prakso. Ob koncu projekta pa bomo preverili vpliv uporabe reflektivnih metod na izboljšanje pedagoškega dela.
Cilj projekta REC je ozaveščanje o pomenu refleksije in njenih pozitivnih vplivih na pedagoško prakso. Cilj projekta je tudi vpeljati reflektivne metode na nivo celotnega vrtca in skupaj z vodstvom vrtca raziskovati, katere reflektivne metode najbolj ustrezajo njihovih potrebam.
V projektu smo razvili tudi vodnik za str. in vodstvene delavce vrtcev in OŠ na popotovanju do refleksije (Skupinska refleksija kot gonilo kakovostne izobraževalne prakse), v katerem so predstavljene reflektivne metode, ki smo jih testirali v praksi v partnerskih vrtcih.
Pripravili smo tudi poročilo, v katerem predstavljamo vpliv reflektivnih praks na kakovost predšolske vzgoje in izobraževanja vključenih ustanov.
Obdobje trajanja projekta:
1. 9. 2020 - 31. 8. 2023
Sodelujoče institucije:
- Partners for democratic change hungary partners - Hungary alapitvany (Madžarska) kot vodilni partner;
- Vernieuwing in de basisvoorzieningen voor jonge kinderen (Belgija);
- Arteveldehogeschool (Belgija);
- Pucko otvoreno uciliste Korak po korak Croatia (Hrvaška);
- Pedagoški inštitut - Center za kakovst v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom (Slovenija).
Vodja projekta na PI:
Mateja Mlinar
Vir oziroma financer:
Projekt je sofinanciran s strani Evropske unije v sklopu programa Erasmus+ (KA2).