V okviru iniciative REC: Reflection - Education - Care, v Vrtcu Beltinci in Vrtcu pri OŠ Polhov Gradec preizkušamo različne oblike skupinske refleksije. V lanskem šolskem letu so njihovi/e strokovni/e delavci/ke sodelovali v učečih se skupnostih ter Wanda skupinah, v katerih so reflektirati lastno pedagoško prakso in na podlagi diskusije s kolegi načrtovali spremembe v svoji praksi. V letošnjem letu pa bomo preizkusili še dve novi metodi, in sicer opazovanje prakse z reflektivnim razgovorom po opazovanju ter videocoaching.

Videocoaching je dokaj nova metoda skupinske refleksije, so jo razvili na Univerzi uporabnih znanosti Artevelde (Gent, Belgija) in temelji na opazovanju razvoja in izkušenj otrok, interakcij med odraslimi in otroki s perspektive otrok in diskusijo s fokusom na priložnostih za rast v interakciji. Izhodišče za refleksijo so kratki video posnetki iz lastne vsakdanje prakse: gre za avtentične in osebne situacije. Metoda izziva strokovne delavce/ke, da na podlagi opaženih iniciativ otrok razmislijo o lastni vlogi pri zagotavljanju kakovostnih interakcij.

Na podlagi preizkušanja različnih metod skupinske refleksije ter ugotavljanja vpliva teh metod na izboljšanje pedagoškega dela, bomo ob koncu projekta razvili priročnik, s pomočjo katerega bodo lahko posamezni zavodi glede na lastne potrebe izbrali ustrezno metodo refleksije.