S tem šolskim letom pričenjamo triletni projekt, s katerim želimo dvigniti ozaveščenost, zanimanje in kompetence strokovnih in vodstvenih delavcev vrtcev ter šol za zagotavljanje mehkega prehoda otrok iz vrtca v šolo, ki pomembno prispeva k njihovim učnim rezultatom. Prehod iz vrtca v šolo običajno prinaša pozitivna pričakovanja, hkrati pa tudi stres in strah ter je tem lažji, čim manjše so razlike med »starim«, znanim in »novim«, neznanim okoljem, piše Vonta (1993) in doda, da so odrasli tisti, ki morajo v prehodnem obdobju otroku olajšati prehajanje med dvema različnima tipoma aktivnosti in okolja, ki se nanaša tako na spremembo fizičnega in socialnega okolja. To pa potrjujejo tudi zadnje študije OECD iz leta 2017, ki kažejo, da so ravno omenjeni strokovni delavci ključni akterji pri zagotavljanju mehkega prehoda otrok. Ker pa delajo na različnih ravneh, se jih pogosto ne obravnava enakovredno niti ne oblikujejo skupnega razumevanja področja tranzicije.
V projektu sodelujemo partnerji iz Slovenije, Latvije in Hrvaške. V vsaki državi smo se povezali z enim vrtcem in šolo, med katerima prehajajo otroci v okolju. Z njimi bomo vzpostavili učeče se skupnosti in jih spremljali pri delu, nato pa z njihovo pomočjo razvili izobraževalni modul usposabljanja na temo mehkega prehoda otrok. Modul bo podlaga za pilotno izvedbo usposabljanja strokovnih delavcev vrtcev in šol, na katerega bomo povabili večje število strokovnih delavcev iz cele države. V prvi fazi projekta pa se bomo na nacionalnih nivojih lotili posnetka stanja na področju zagotavljanja tranzicije.
V projektu sodelujemo:
1. Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom, Pedagoški inštitut + OŠ heroja Janeza Hribarja in vrtec Polhek Stari trg pri Ložu (Slovenija)
2. Izglītības iniciatīvu centra + Valmieras 5. vidusskola in Valmieras 2. PII Ezitis (Latvija)
3. Pučko otvoreno učilište Korak po korak + OŠ »Braca Bobetko« Sisak in Dječiji vrtići Sisak Novi (Hrvaška)