Na Pedagoškem inštitutu, v Centru za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom smo po naročilu in s podporo Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport izvedli raziskavo o vzgojno-izobraževalnem procesu v predšolski vzgoji in njegovih učinkih v času epidemije bolezni covid-19.
Raziskava je bila zelo pomembna, saj je naslavljala v epidemiji spregledano raven vzgojno- izobraževalnega (VIZ) sistema – predšolsko vzgojo. Slednja je utemeljena kot del VIZ-sistema in naslavlja otroke v njihovem najzgodnejšem in najobčutljivejšem obdobju. Zaradi tega je pomembno razumeti, kaj se je v času epidemije dogajalo tako z otrokom, ki je oz. ni bil vključen v vrtec, in kaj se je dogajalo v vrtcih, katerih naloga je bila v tistem času opredeljena kot varstvena.
Namen raziskave je bil ugotoviti, kako je potekal proces VIZ (vzgoje in izobraževanja) v času epidemije; kaj se je v času zaprtja vrtcev dogajalo s populacijo otrok, vpisanih v vrtec; katere od rešitev, ki so bile aplicirane v tem obdobju, je smiselno obdržati tudi v prihodnje (npr. več sodelovanja s starši, stik z otrokom na daljavo, če je dolgotrajno bolan ipd.); katere spremembe zaznavajo strokovni delavci v otrokovem socialnem vedenju, čustvenem izražanju in doživljanju ter katere starši itd.
Rezultati raziskave: